Nu știu dacă ați auzit sau nu până acum, dar americanii au inventat o treabă interesantă pentru cinefili: un abonament de 10 dolari/lună (9,95$, ca să fiu precisă) care îți permite să mergi la un film pe zi… în fiecare zi! Da, sună suspect de bine, dar e pe cât se poate de real: dacă cineva are chef să meargă la 25-30 de filme pe lună, cu acest MoviePass o poate face.

Proiectul a fost fondat de doi antreprenori cu experiență în industria divertismentului, dar, începând din 2016, MoviePass este condus de Mitch Lowe, fost director la Netflix. Și poate că asta explică multe. 😀 Cum ar fi faptul că acest serviciu, după ce a redus în august prețul abonamentului, a trecut de la 20.000 de abonați la 600.000 de abonați (în intervalul august 2017 – octombrie 2017). Mhm! Iar în decembrie a atins și pragul de un milion de abonați, mai rapid decât Hulu și Netflix (Hulu a ajuns la un milion de abonați în zece luni, iar Netflix – în 39 de luni). Știți treaba aia cu succesul care vine peste noapte? La MoviePass s-a produs minunea. 😀

Abonamentul poate fi folosit cam la 91% din cinematografele americane. Cinematografe la care, în mod normal, prețul unui singur bilet este de peste 9 dolari (ba chiar peste 14 dolari, dacă vorbim de New York sau Los Angeles). Și atunci cum ies pe profit cei de la MoviePass cu un abonament de numai zece dolari pe lună?

Secretul companiei e legat de fidelizarea abonaților, care ar trebui să-și păstreze pass-ul timp de un an. Dacă abonații plătesc 120 de dolari anual, rezultă o sumă considerabil mai mare decât suma medie plătită de un american la cinema în 12 luni. MoviePass susține că aproximativ 75% dintre americani care ajung să își facă abonament obișnuiesc să meargă la film de 3-6 ori pe an. Asta înseamnă că investesc maximum 54 de dolari (dacă luăm în calcul biletele de 9 dolari) pe an, nici jumătate din prețul plătit pe MoviePass-ul pe un an.

Ce face MoviePass practic? Îi induce americanului de rând ideea de belșug cinematografic la un preț de nimic. Și normal că s-au grăbit cu sutele de mii să pună mâna pe el… fix ca românii când e ofertă la tigăi. Vor merge mai mult la cinema dacă îl au? Și dacă plusează cu încă două, trei filme, tot rămâne o diferență până la 120 de dolari, care ajunge în conturile MoviePass. Abonamentul nu e valabil pentru filmele în format 3D sau IMAX. Și, pentru a lua bilet, trebuie să pornești aplicația și ea să te localizeze în apropierea cinematografului (citisem că distanța ar trebui să fie de vreo 90 de metri). Cu alte cuvinte, dacă ai chef să mergi diseară la filmul X, nu prea ai cum să iei din timp, de la birou sau de acasă, biletul. Și nici nu poți lua mai multe bilete de pe contul tău, cum ar veni, așa că, dacă îți place să mergi cu prietenii tăi la cinema, va trebui să-i pui să treacă la MoviePass. Chiar și așa, abonatul rămâne cu acel confort psihologic că poate vedea câte filme are chef cu zece dolari.

Ceea ce nu sună deloc rău. Eu mi-aș face MoviePass dacă am avea în România și nu m-aș duce la numai șase film pe an. Asta e o rușine, nu-i înțeleg pe americani. Aș merge pe risipă, sunt o groază de filme tari pe care le poți vedea în mod tradițional, 2D. Ba mie-mi plac mai mult acelea. 3D-ul și efectele speciale ar trebui să rămână în sarcina celor care chiar pot face chestii mișto în zona asta (o să dau mereu Marvel drept exemplu la acest capitol). În rest, mai avem nevoie și de povești simple. De filme care să nu ne agite prea mult retina. Cum e Lady Bird. PE CARE CHIAR VREAU SĂ-L DISTRIBUIE CINEVA ÎN ROMÂNIA! 😀

Deci? Voi de câte ori pe an mergeți la film? V-ați face un MoviePass?