(Review) Ce ne așteaptă în al doilea sezon de Elite, serialul spaniol care a cucerit toată lumea

„Sunteți de la Netflix? Mai aveți brățări? Am venit cu fetele mele din Valencia să prindem…”, îmi zice o doamnă pe un ton aproape disperat, cât așteptam la intrarea de la Cine Callao din Madrid, cu trăistuța mea Netflix atârnată de umăr. I-am explicat, în spaniola mea de baltă, că nu sunt de la Netflix și am redirecționat-o către o persoană care putea să o ajute, după care mi-am ridicat nasul din telefon și m-am uitat în jur. „Wow, acum sunt mai mulți! Unde mai încap oamenii ăștia?”, mi-am zis în sinea mea, văzând tsunamiul de fani ai serialului Elite, care făcuse prăpăd în Plaza Callao.

Universul Elite

Povestea este de acum o săptămână, de când am fost la Madrid, la invitația Netflix, pentru evenimentul de lansare a celui de-al doilea sezon Elite, producția spaniolă care o să-ți amintească de serialele adolescenței tale, de Gossip Girl, Pretty Little Liars sau The Vampire Diaries (printre altele, desigur). E pretty addictive, așa că, dacă încă nu ai văzut încă primul sezon, e cazul să recuperezi acum, pentru că pe 6 septembrie aterizează și al doilea pe Netflix.

Pe scurt, acțiunea are loc în Las Encinas, un liceu spaniol privat, unde legea este făcută de un grup de adolescenți răsfățați și privilegiați. Însă ordinea lucrurilor este complet răsturnată în clipa în care ajung aici trei elevi obișnuiți, care provin din familii sărace și care, prin urmare, nu sunt acceptați de ceilalți. În cele din urmă, conflictul dintre ei duce la crimă. Și măștile pe care le poartă în viața lor aparent perfectă… încep să cadă.

Extra-points pentru:

• Muzică (nu e doar muzică spaniolă din aia super catchy – nu raggaeton nasol, nu confundați – ci și Glass Animals și alte banduri cool)

• Actorii care te fac să visezi frumos (îmi pare rău că trebuie să reduc povestea la aspectul fizic, dar nu știu… l-ați văzut pe Jaime Lorente?)

• Acțiunea dinamică (serialul acesta nu zăbovește deloc, îți dă direcția sezonului încă din primul episod, iar apoi totul se transformă într-o acumulare treptată de emoții și tensiuni).

Ce ne așteaptă de la al doilea sezon Elite?

Pentru că vizita la Madrid a inclus și o conferință de presă cu toată echipa serialului, inclusiv creatorii Dario Madrona și Carlos Montero, și o serie de round tables cu actorii, am putut afla, la prima mână, câteva informații despre cel de-al doilea sezon, care va debut ape 6 septembrie pe Netflix.

Sunt schimbări de ton (și nu numai) pentru toate personajele. O să încep cu Guzmán, băiatul rău de la Las Encinas, pentru că Miguel Bernardeau, actorul care joacă rolul lui, mi s-a părut de departe cea mai inspirată prezență de la conferință și round tables. Un puști cu probleme, Guzmán încearcă acum să înțeleagă cine este cu adevărat și ce înseamnă, de fapt, familia pentru el, privind lucrurile prin prisma tragediei care l-a marcat. Actorul a povestit puțin și despre „motorul” care pune în mișcare personajele din Elite: „Cred că marele mesaj al serialului este că oamenii sunt în stare de orice ca să se integreze și de-aici pornește toată drama. Pentru că încerci să te adaptezi într-un loc și îți abandonezi gândurile și originile pentru a deveni o parte din ceva ce nu cunoști, ceva ce ar putea să nu fie bun pentru tine.”

Sunt foarte curioasă și de evoluția relației sale cu Nadia, pe de o parte, și cu Lu, pe de altă parte. Nadia începe să iasă din zona ei de confort, iar acest lucru este vizibil încă din primul episod al sezonului. „Mi-ar plăcea ca rolul meu să genereze discuții, dar până la urmă vorbim despre o fată obișnuită. Nu încerc nici să dezbat Islamul, nici să analizez ce ar trebui să fie o femeie musulmană, e pur și simplu povestea unei adolescente de 16 ani, cu tot ce înseamnă asta”, a declarat Mina El Hammani, actrița care joacă rolul Nadiei. La polul opus ei se află Lu, fata rebelă din Las Encinas, despre care Danna Paola a spus că, în noul sezon, vom descoperi o latură vulnerabilă a ei, pentru că i se vor întâmpla lucruri la care nu se va aștepta.

Și nici de Polo (Álvaro Rico), Christian (Miguel Herrán) și Carla (Ester Expósito) nu am uitat, pentru că de-abia aștept să văd cât pot ține ei un secret. Și, mai ales, cine va ceda primul. „În primele episoade din al doilea sezon, Polo se comportă ca și când nimic nu s-ar fi întâmplat, iar spectatorul aproape că va striga la el: <hey, ce naiba se întâmplă cu tine?>. Dar apoi vezi că, în realitate, el e făcut praf și pulbere pe dinăuntru, are atacuri de panică, traversează un adevărat montagne russe”, a povestit Álvaro Rico. Completat, bineînțeles, de partenera sa din primul sezon, Ester Expósito, care joacă rolul Carlei: „Să spunem doar că secretul va cântări din ce în ce mai greu.”

Printre noutățile celui de-al doilea sezon Elite se numără și apariția unor figuri noi la Las Encinas, care vor da lucrurile peste cap… într-un mod foarte interesant. Preferata mea este Rebeca (Claudia Salas), o puștoaică bogată și foarte rebelă, care, în loc să se lipească de popularii liceului, alege să stea cu cei marginalizați și să facă tot posibilul să răstoarne puterea celor privilegiați. Apoi, o avem pe Cayetana (Georgina Amoros), probabil unul dintre cele mai complexe personaje ale seriei, o fată care își construiește o lume cu totul diferită de realitatea ei de zi cu zi. Iar alimentarea constantă a acestui contrast o duce în direcții nebănuite. Și nu în ultimul rând, îl avem pe Valerio (Jorge Lopez), fratele vitreg al lui Lu, un băiat care, în ciuda micilor sale defecte, ascunde o inimă de aur. Și o pasiune… un pic cam ciudată, dar… dar mai bine vedeți voi din 6 septembrie despre ce e vorba.

Ah, și nu vreau să închei până nu vă dau și o veste bună. Serialul este deja un fenomen. În Spania, în mai toate țările în care se vorbește spaniola, dar și în state în care nu te-ai aștepta, cum este Polonia. În consecință, Netflix și creatorii Elite au confirmat deja al treilea sezon, care va fi lansat în 2020.

Până atunci însă, dăm play sezonului cu numărul 2, și ne teleportăm virtual în lumea celor din Las Encinas. Spor la #binging!

Written By
More from Bianca Sterie