Despre noul serial Netflix – Chilling Adventures of Sabrina – am scris și acum mai bine de o lună aici, mi se părea unul dintre cele mai promițătoare titluri ale toamnei. Iar acum că l-am și văzut, pot spune că e ce trebuie, mai ales pentru cei care iubesc genul fantasy.

Chilling Adventures of Sabrina are premiera oficială pe 26 octombrie, însă, mulțumită prietenilor de la Netflix, l-am vizionat mai devreme (de fapt, chiar l-am terminat în acest weekend), așa că astăzi o să vă povestesc un pic despre el. Și în câteva zile vă recomand să intrați pe Netflix ca să faceți cunoștință cum se cuvine cu Sabrina (Kiernan Shipka), simpaticul motan Salem și prietenii lor!

Chilling Adventures of Sabrina chiar e înfricoșător!

Cred că acesta este primul lucru pe care trebuie să vi-l spun despre serial. Ok, nu sunt eu vreo inimă neînfricată, dar Chilling Adventures of Sabrina chiar e foarte dark pentru o poveste cu o vrăjitoare adolescentă. Nu ștu dacă l-ați văzut, dar a mai fost un serial cu Sabrina pe la jumătatea anilor ’90 – Sabrina, the Teenage Witch. Însă clar nu era atât de înfricoșător.

Sabrina se pregătește pentru aniversarea de 16 ani, dar nu ca să organizeze un Sweet 16 Party, ci pentru că acesta este momentul în care tinerii vrăjitori renasc în cadrul unui ritual numit Dark Baptism. Practic, ea trebuie să renunțe la viața sa de până acum, să-și treacă numele într-o carte vrăjitorească și să intre în gașca lui Dark Lord (Satana, mai pe românește, ca să nu-l confundăm cu Cap-de-Mort din Harry Potter – fiecare poveste cu dubiosul său).

Doar că, pe măsură ce se apropie ziua ei de naștere, Sabrina începe să aibă îndoieli în ceea ce privește drumul ei. Da, este fascinată de magie, dar are un iubit absolut adorabil, Harvey (Ross Lynch), două prietene care o adoră și o mulțime de planuri pe care nu vrea să le lase în urmă. În scurt timp, natura ei duală (este jumătate om, jumătate vrăjitoare) iese la iveală, ceea ce face ca alegerea între două lumi să devină imposibilă pentru Sabrina. Iar deciziile pe care le ia o pun în pericol din ce în ce mai mult, mai ales că cineva este tot timpul pe urmele sale, stând la pândă în umbră, așteptând ca ea să treacă de partea întunericului. Aș îndrăzni chiar să spun că se dă o bătălie dură pentru sufletul Sabrinei – o bătălie a cărei miză este vitală pentru viețile tuturor personajelor.

Mult female empowerment

Practic nu mai poți face nimic în ziua de astăzi dacă nu ai și partea asta de female empowerment, care, din fericire, e integrată foarte fain în Chilling Adventures of Sabrina. Pe de-o parte este Kiernan Shipka, puștoaica lui Don Draper din Mad Men, care o interpretează acum pe Sabrina și reușește să contureze cum trebuie acest personaj – aparent o adolescentă ca toți ceilalți, poate ceva mai justițiară și dornică să facă dreptate în orice situație, dar și o tânără vrăjitoare extrem de curioasă și de talentată.

Sabrina face tot posibilul să își protejeze prietenii, în special pe cei care nu se pot apăra singuri. Și nu se teme să îi înfrunte de una singură pe cei mai puternici vrăjitori.

Pe de altă parte sunt celelalte personaje feminine din serial: prietenele Sabrinei de la școală și mătușile Sabrinei (una este bună, cealaltă este puțin malefică, dar împreună fac o echipă grozavă atunci când vine vorba să-și apere nepoata). Fiecare luptă, într-un fel sau altul, împotriva bullyingului și a presiunilor venite din partea celor care trăiesc doar din exploatarea slăbiciunilor altora.

Un spectacol vizual și o muzică de groază

După primele episoade din Chilling Adventures of Sabrina, m-am gândit că serialul ăsta e numai bun de văzut în noaptea de Halloween. Scenografia e foarte bine pusă la punct. Casa Sabrinei și a mătușilor-vrăjitoare arată foarte interesant, la fel și pădurea în care ar trebui să aibă loc noul botez al ei. De altfel, totul este gândit ca să creeze o anumită atmosferă creepy, așa că nici nu mai ai nevoie de dovleci și lilieci de decor prin casă – serialul vine cu tot pachetul. Plus că nu e o producție care să arate… ieftin, că nu găsesc un termen mai bun. Imaginea serialului e minunată și ăsta e un mare, mare plus. La fel și coloana sonoră, care punctează excelent momentele tensionate ale poveștii. Iar vocile, oh, unele voci sună teribil și chiar îți dau fiori.

Umorul vrăjitoresc – cel mai bun!

Eh, mie asta mi-a plăcut tare mult la Chilling Adventures of Sabrina. Că mai toate personajele se descurcă bine de tot cu umorul și ironic. Când auzeam replici de genul „oh, praise Satan!”, eram pe jos de râs. Și e amuzant cum încearcă ei să fie serioși, să țină cont de solemnitatea unor ritualuri vrăjitorești, când, de fapt, acele scene sunt incredibil de haioase.

Este de văzut?

Da, cu siguranță. Însă dacă nu ești un fan al acestui gen de serial, cu vrăjitori, cu magie, cu supranatural, s-ar putea să nu fie pentru tine.

Primul sezon din Chilling Adventures of Sabrina va fi disponibil din 26 octombrie pe Netflix.