Și când spun că Ocean’s 8 e cel mai tare film al lunii, o spun cu toată convingerea unui om care credea că acest film e adus în față doar datorită castului format numai din nume wow – Sandra Bullock, Cate Blanchett, Anne Hathaway, Helena Bonham Carter, Mindy Kaling, Sarah Paulson, Rihanna, James Corden, plus Awkwafina, o rapperiță din Queens care a dat cucerit Hollywood-ul peste noapte. Dar m-a surprins să văd că nu e doar gura de el, că acțiunea e chiar închegată și că lumea a ieșit de la el cu zâmbetul pe buze. Și mie treaba asta mi se pare foarte importantă în cazul tuturor filmelor: dacă o peliculă nu reușește să îmi stârnească o emoție (bucurie, tristețe, revoltă, whatever), atunci clar e degeaba.

Însă Ocean’s 8 o să te surprindă plăcut, actrițele sunt minunate împreună și chiar mi-au lăsat impresia că și ele s-au distrat pe cinste făcând acest film. Care okay, nu este Ocean’s 11 – George Clooney și Brad Pitt au făcut o treabă greu de egalat cu acele cazinouri. Dar e foarte enjoyable! 😀

Filmul începe cu o idee. Ideea pe care o „coace” în închisoare Debbie Ocean (Sandra Bullock), sora lui Danny Ocean, care a moștenit pasiunea fratelui său pentru jafuri. Oficial, Danny este mort, însă ea nu crede în această poveste – de altfel, eu am avut constant senzația că Ocean’s 8 e doar un teaser pentru ceva și mai mare, o viitoare peliculă în care, cumva, Debbie și Danny (resuscitat, evident :D) își vor uni forțele pentru jaful secolului.

Dar să ne întoarcem la gașca de fete rele de acum. Pentru că da, Debbie Ocean își strânge și ea un grup eclectic pentru a pune la cale jaful unui colier Cartier de 150 de milioane de dolari. Și nu vrea să îl fure de oriunde, ci chiar de la gâtul actriței Daphne Kluger (Anne Hathaway), în timpul Galei Met. Iar faza e că, la un moment dat, nici nu îți mai pasă de jaf. Sunt doar niște tipe mișto care plănuiesc ceva măreț și se distrează teribil împreună. Sunt diferite, dar se completează perfect și controlează totul până în cele mai mici detalii. Mi-a plăcut mult treaba asta, că nu era o dramă totală acolo, că nu erau niște demoazele la ananghie, în așteptarea unei soluții din cer, erau pur și simplu niște femei care știau să găsească abordări și idei noi, indiferent de câte obstacole apăreau pe parcurs. Sandra Bullock și Cate Blanchett dau tonul acțiunii, apoi apare și Helena Bonham Carter, care este incredibil de expresivă, ca de fiecare dată, vin și Mindy Kaling, Awkwafina, Sarah Paulson și Rihanna, într-un rol de hackeriță obrăznicuță, exact așa cum îi stă bine Rihannei. Luate separat, sunt foarte tari, dar când își pun mintea la contribuție împreună, în mod sigur iese ceva exploziv! Sau, mai bine spus, un jaf la Gala Met.

Din punctul ăsta de vedere, jos pălăria pentru scenariu și pentru tot „pachetul” de pe marele ecran: umor, acțiune, o distribuție genială. Într-adevăr, nu este o capodoperă, mai sunt și mici scăpări la legăturile dintre scene, dar per ansamblu e un film care bucură publicul! Și care nu te plictisește, adică mie toată desfășurarea de forțe mi s-a părut foarte dinamică, în fiecare clipă apărea cineva care făcea ceva pentru mult așteptatul jaf, așa că nu prea aveai timp nici să clipești.

Iar actrițele sunt foarte tari. Și da, o fi fost și machiajul foarte bun, dar Sandra Bullock (53 de ani) și Cate Blanchett (49 de ani) arătau mai bine ca niciodată. Și dacă ar fi fost ceva ce mi-aș fi dorit mai mult de la Ocean’s 8, cred că pe primul plan aș fi avut dezvoltarea background-ului lor. Practic, cu ele două începe întreaga aventură și sunt sigură că relația lor putea fi mai bine exploatată, mai ales că sunt atât de haioase împreună. Dar nu-i nimic, eu mă bazez pe încă un film cu ele (minimum), deci nu îmi fac prea multe griji în această privință.

Ah, și încă: eu am văzut Ocean’s 8 seara trecută, la Ladies Night de la Cinema City. Însă chiar dacă era o Ladies Night, vă asigur că erau o mulțime de băieți în sală. Și lor le-a plăcut muuult filmul. Și nu cred că doar pentru Rihanna. 😀

Ocean’s 8 este distribuit în România de Vertical Entertainment și va avea premiera la cinema pe 22 iunie.