Dacă ar fi să mă gândesc la un brand care îmi place la nebunie pentru ceea ce face atât în online, cât și în offline, KFC ar fi cu siguranță printre primele care mi-ar trece prin minte.

Altfel spus, nu sunt doar un mare fan Crispy Strips (dacă nu cel mai mare fan, în top 10 fără îndoială), dar le urmăresc cu interes și activitatea din online.

Ah, și de curând am aflat că vor înlocui și paiele de plastic cu unele de hârtie, ceea ce mi se pare o treabă foarte mișto, mai ales că, anual, sunt produse peste 300 de milioane de tone de plastic. E un pas mic, într-adevăr, dar sper că le vor urma și alții exemplul și că, în perioada următoare, vor apărea mai multe inițiative de acest fel.

Revenind la activitatea pe care o are KFC în online, probabil cel mai cool proiect al lor din ultima vreme este această serie de seriale marca KFC Social Social Entertainment Channel. Am avut SOCIALME, FRIENDZONE și RANDOM până acum, așa că m-am gândit că ar fi o ocazie bună să aflu mai multe despre ceea ce înseamnă această (relativ nouă) direcție a brandului chiar de la Tina Creţu, Senior Digital Marketing Manager, KFC, Pizza Hut, Taco Bell & PAUL România.

Cum v-a venit ideea să faceți trecerea de la zona asta de food la entertainment? De la ce a pornit proiectul KFC Social Entertainment Channel?

Suntem un brand cu o vizibilitate mare şi cu o prezenţă foarte puternică în social media. Dincolo de încercarea noastră de a dezvolta servicii şi produse de cea mai bună calitate în restaurantele noastre, trebuie să ne adaptăm constant comunicarea cu fanii brandului, mai ales pe canalele de socializare, precum Facebook, YouTube şi IGTV, acolo unde îi găsim prezenţi pe cei mai mulţi dintre ei. Obiectivul nostru este de a oferi o platformă dedicată, în care consumatorii să vizioneze un conţinut entertaining, croşetat în jurul unor poveşti desprinse din realitatea de zi cu zi. Este important să le oferim conţinut de calitate, în condiţiile în care brandurile trebuie să înceteze să dezvolte campanii care să întrerupă content-ul pe care oamenii vor să îl vadă şi să înceapă să producă acel tip de conţinut pe care îl întrerup cu publicitate. În plus, rezultatele ne încurajează să continuăm să investim în această zonă. Anul trecut am obţinut locul 6 în Top Social Brands, realizat anual de revista BIZ şi premiul special de creativitate în social media, iar anul acesta am fost premiaţi pentru creativitate la nivel de conţinut video pentru KFC Social Entertainment Channel la BIZ Social Media Awards.

Cui se adresează în primul rând contentul de pe KFC Social Entertainment Channel?

Serialele online sunt realizate atât pentru fanii brandului, care urmăresc periodic noutăţile de pe platformele social media ale KFC, cât şi publicului larg, care doreşte să primească un conţinut de calitate, în mod gratuit, şi cu care să relaționeze. Faptul că reuşim să transpunem produsele într-un context diferit, interesant, de tip “entertainment”, atrage automat mai multe tipuri de consumatori pe paginile noastre, curioşi de ceea ce pot viziona. Luând în calcul contextul actual, binge-watching-ul este foarte popular, oamenii, fiind mereu conectaţi, sunt dornici să vizioneze cât mai mult conţinut, mai ales dacă acesta este calitativ şi oferă o poveste interesantă. Tocmai de aceea am dezvoltat platforma-concept Social Entertainment Channel, unde am trecut de la o comunicare tradițională de brand la un generator de conținut pentru o arie largă de spectatori dornici de un fresh vibe pe News Feed-urile lor.

Povestește-ne puțin despre filosofia brandului: Fii #pebune, nu perfect! Ce v-a inspirat în alegerea și promovarea unui astfel de mesaj?

Fii #pebune, nu perfect! este chiar filosofia brandului KFC pe plan local şi este firul principal după care ne ghidăm când construim campaniile şi proiectele. Brandul KFC este transparent faţă de consumatori şi este prezent, în reţelele de socializare, cu un conținut unic şi interesant, iar în restaurantele KFC cu preparate gătite fresh şi o atmosferă plăcută. KFC este un ambasador al lucrurilor #pebune, de aceea ne dorim să transmitem acest mesaj ca un statement pentru cei care ne urmăresc, mizând pe autenticitate în tot ceea ce facem.

Dar pentru cele trei seriale, SOCIALME, FRIENDZONE și RANDOM, care au fost sursele de inspirație?

Cele trei seriale tratează teme de actualitate, în care se prezintă diferite situaţii, preluate din viaţa reală. De exemplu, SOCIALME este o poveste construită în jurul filosofiei de brand, Fii #pebune, nu perfect!, unde este tratat un subiect general, precum impactul reţelelor de socializare în viaţa adolescenţilor şi goana după like-uri. Cel de-al doilea serial, FRIENDZONE, este o poveste plină de umor, despre conceptul de a fi băgat în zona de prietenie şi dificultatea de a găsi o dragoste #pebune. Nu în ultimul rând, serialul cel mai recent lansat, RANDOM, creează universul unei lumi proiectate în viitor, în care a fost dezvoltată o inteligenţă artificială supremă, cu numele de R.A.D.U. (Random Assignment Directive Unit), care a apărut ca o necesitate pentru omenirea care cedase sub presiunea alegerilor. Serialul, format din trailer, trei episoade și epilog, urmărește evoluția celor două personaje principale şi a sistemului care începe să facă alegeri relevante pentru fiecare dintre ei, oferindu-le directive clare asupra tuturor deciziilor și a acțiunilor pe care trebuie să le facă, zi de zi. În serial, vom urmări povestea Silviei, personajul principal, și provocările cu care se confruntă acest sistem aparent perfect, dar în care apare, însă, o eroare. Totodată, din această evoluție a societății, bazată pe tehnologie, nu lipseşte nici povestea de dragoste dintre doi tineri, alături de momente de suspans şi fun. Oare R.A.D.U. le va oferi şansa să se cunoască mai bine sau le va anula compatibilitatea? Vor deveni deciziile o presiune socială atât de mare, încât să preferăm să delegăm alegerile către o entitate independentă? Până în ce punct ar funcționa acest mecanism? Ar trebui ca oamenii să fie liberi, să fie #pebune și să dețină puterea de a lua decizii prin care își manifestă libertatea?

Ce urmează în următoarele luni pentru KFC Social Entertainment Channel? Vom avea un nou serial?

KFC Social Entertainment Channel reprezintă conceptul-platformă care înglobează o serie de proiecte inedite cu un conținut nou, inedit, inspirațional, dar relevant pentru tinerii din ziua de astăzi. Timp de un an am realizat trei seriale cu teme diferite, prin care am reuşit să le oferim consumatorilor acel tip de divertisment care îi face să se întoarcă pe platformă, să se inspire şi să aştepte, în continuare, content relevant din partea noastră. Însă nu ne rezumăm doar la seriale. Anul trecut am inclus pe această platformă și Testul Dragostei, campania de comunicare realizată în jurul lansării sosului cu usturoi în retail. Ne-am propus să continuăm să dezvoltăm această platformă şi, anul acesta, pregătim şi alte surprize la nivel de conținut, aşa că, vă invităm să ne urmăriți pe canalele noastre de Facebook, IGTV şi YouTube.

***

Dintre cele trei seriale făcute de KFC până acum – SOCIALME, FRIENDZONE și RANDOM– cel din urmă este și preferatul meu, cu Beatrice Rubică, Nicholas Cațianis Jr. și Theodor Șoptelea în distribuție. Iar dacă încă nu ați apucat să-l vedeți, am zis să vă ofer un motiv în plus să o faceți, așa că am stat de vorbă cu actrița Beatrice Rubică despre povestea din RANDOM.

Povestește-ne puțin despre personajul tău: cine este, ce rol are în poveste, ce te-a atras și ce nu îți place la el.

Personajul meu este Silvia. O studentă cuminte, inteligentă și pasionată de desen, care s-a născut într-o lume distopică și într-un moment în care libertatea de a face alegeri nu mai există. Tot controlul asupra deciziilor oamenilor din lumea în care trăiește Silvia fusese deja preluat de o inteligență artificială: R.A.D.U.

Silvia este, de fapt, fix prototipul de om ascultător, mulțumit și fericit cu toate deciziile luate de R.A.D.U., dar care se transformă încet-încet atunci când gustă puțin din libertatea pe care i-o insuflă Toma, băiatul din facultate de care s-a îndrăgostit și care iubește să fie liber. Însă, transformarea radicală a Silviei apare abia atunci când află că, în ciuda implicării emoționale dintre ea și Toma, R.A.D.U. a decis să îi despartă. Asta o face să înțeleagă că nu își poate pune viața în mâinile unei inteligențe artificiale.

Țin la Silvia, la fel cum țin la orice personaj căruia i-am dat viață pe scenă sau în fața camerelor de filmat, deci nu știu dacă este ceva ce nu îmi place la ea… poate doar frica de a cunoaște libertatea. În schimb, curajul a ieșit învingător în cele din urmă. Și o admir pentru felul în care s-a modificat de la început până la final. Asta m-a atras cel mai mult la personaj.

Cum ai ajuns să faci parte din proiectul RANDOM by KFC?

La fel cum am ajuns să fac parte din oricare dintre celelalte proiecte din care am avut bucuria să fac parte după terminarea UNATC-ului. Am fost la o probă de casting. Sunt înscrisă în bazele de date ale tuturor agențiilor de casting din București, ca mai toți actorii profesioniști. Și am fost invitată la proba pentru proiectul RANDOM by KFC de Cosmin Spiridon, unul dintre directorii de casting pe care eu îi apreciez foarte mult, atât din punct de vedere profesional, cât și pentru calitatea umană.

Ce a urmat, pe set, a fost o experiență minunată, cu o întreagă echipă de oameni care mai de care mai profesioniști, care puneau mult suflet și bucurie în tot ceea ce făceau. Lucru pentru care îi felicit și le mulțumesc.

Crezi că ai putea trăi într-o lume condusă de R.A.D.U.?

Maximum câteva zile. Așa, experimental… Poate mă surprinde cu niște randomizări de filmări pe la Hollywood. 🙂

Lăsând gluma deoparte, nu aș putea să renunț la libertatea mea pentru nimic în lume și chiar cred că libertatea este una dintre cele mai de preț comori ale omului. Aici nu mă refer la acel gen de libertate care creează haos și îi poate răni pe cei din jur. „Libertatea mea se termină acolo unde începe libertatea celuilalt.” (John Stuart Mill)

Să te simți liber, să nu te simți constrâns de nimeni și nimic, să nu faci compromisuri și să îți dai voie să fii tu este o binecuvântare.

Care crezi că sunt avantajele şi dezavantajele tehnologiei?

Cred că e bine că putem găsi orice fel de informație, la orice oră posibilă și oriunde am fi. Cred că e bine că putem comunica cu oricine din lumea asta, de oriunde și în timp real. Cred că e bine că putem face fotografii, putem filma, putem vedea filme și asculta muzică la tot felul de device-uri.

Nu cred că e bine să nu mai atingem filele unei cărți. Nu cred că e bine să nu ne vedem în realitate cu oamenii, să nu îi privim în ochi, să nu-i ascultăm cu adevărat și să stăm cu ochii numai în telefon. Nu cred că e bine să ne exprimăm emoțiile în emoji-uri, în loc să le trăim. Nu cred că e bine să nu mai avem albume cu fotografii. Și nu cred că e bine să nu trăim #pebune. Cred că e bine să știm în ce măsură să folosim tehnologia.

Ce înseamnă, din punctul tău de vedere, să fii #pebune?

Să fii TU așa cum ești tu.