Menu
Film / Special

(Review) A Simple Favor, cu Blake Lively și Anna Kendrick, un must see în acest weekend

Ce se întâmplă atunci când o mamă vlogger care pare să aibă muuult timp liber întâlnește, la ieșirea școlii copiilor, o femme fatale mereu preocupată de jobul ei, pentru care familia pare să fie pe planul doi? Răspunsul scurt ar fi… una dispare fără urmă, iar cealaltă se transformă într-un fel de Nancy Drew, o mică investigatoare care încearcă să pună cap la cap piesele puzzle-ului. Povestea A Simple Favor este, bineînțeles, mult mai complexă de-atât, așa că vă invit să-i descoperiți deznodământul din 14 septembrie la cinema.

Până atunci însă, o să vă spun că A Simple Favor, ecranizarea volumului de debut al lui Darcey Bell, e un thriller dulce-amărui în care umorul își face bine simțită prezența. Anna Kendrick este Stephanie, o văduvă care își crește băiețelul într-o suburbie din Connecticut, în timp ce își dezvoltă canalul de YouTube, pentru că, vorba aia, suntem în 2018. La polul opus se află Emily (Blake Lively), mama celui mai bun prieten al fiului său, femeia de succes despre care vorbește tot cartierul, care pare să stea mai mult la birou decât acasă. De dragul copiilor, cele două ajung să petreacă timp împreună și, sub imperiul cocktail-urilor pregătite cu iscusință de Emily, încep să-și facă tot felul de confesiuni. Într-o zi însă, Emily dispare subit, iar Stephanie își mobilizează toată comunitatea online pentru a o găsi, asta în timp ce desfășoară o anchetă pe cont propriu.

Deși este comparat adesea cu Gone Girl, mega-hitul din 2014, mie personal nu mi s-a părut că se ridică la nivelul filmului regizat de David Fincher. Sunt multe clișee în A Simple Favor care îl duc în zona aceea de soapy-gossipy thriller, însă acesta nu este neapărat un lucru rău. Lively și Kendrick te țin cu ochii lipiți de ecran și asta pentru că fix în momentul în care îți spui că gata, ai rezolvat enigma, apare o nouă răsturnare de situație. Cred că asta este și partea cu adevărat faină la A Simple Favor: te lovești de câte o surpriză chiar și atunci când lucrurile par a fi clare, ceea ce compensează serios pentru clișeele despre care povesteam mai sus.

Pe măsură ce acțiunea se complică, iar dispariția lui Emily antrenează inclusiv autoritățile, măștile personajelor încep să cadă. Nimeni nu este ceea ce pare a fi. Nici pe departe. Emily, Stephanie, Sean (Henry Golding), soțul lui Emily – cu toții au ceva de ascuns. Și cred că în încercarea asta de a prinde cât mai multe intrigi mai ales în a doua jumătate a filmului s-au pierdut multe detalii. De exemplu, relația lui Emily cu șeful ei, Dennis Nylon, ar fi meritat exploatată mai mult, pentru că Rupert Friend este un actor genial și ar fi putut duce personajul (care dispare la un moment dat) în nenumărate direcții. Chiar și așa, A Simple Favor nu te lasă la final cu frustrarea că a rămas vreun aspect neclarificat. Chiar dacă motivul din spatele desfășurării de forțe pare puțin cam ciudat – adică… da, puteau gestiona și altfel situația, dar ce film ar mai fi ieșit apoi? În plus, pe lângă aceste twist-uri și secrete care ies la iveală în fiecare moment, mi se pare important să menționez din nou umorul ce reiese cel mai mult din contrastul între Stephanie și Emily, la care se adaugă transformările lor de pe parcursul filmului. A Simple Favor e funny, glamorous, un fel de Sex and the City combinat cu Nancy Drew și The Girl on the Train – altfel spus, o peliculă numai bună de vizionat în weekend.

A Simple Favor are premiera pe 14 septembrie și este distribuit în România de Vertical Entertainment.